Adverteren en sponsoring
Het Koninklijk Friesch Paarden-Stamboek is de vereniging die zich beijverd voor de belangen van het Friese paard, The Royal Friesian. Dit doet zij namens 11.000 leden in meer dan 70 landen. De combinatie van onder meer de sterke, unieke merkwaarde van het Friese paard en de evenementen rondom het Friese paard, biedt bedrijven en sponsoren een unieke mogelijkheid zich te profileren bij een interessante doelgroep.
Merkverbinding
Het Friese paard staat voor kernwaarden als Koninklijk, krachtig, elegant en betrouwbaar. Het Friese paard roept sympathie op. Het KFPS biedt bedrijven en sponsoren de mogelijkheid om het beschermde beeldmerk van het Friese paard te benutten, met als doel het imago te versterken.
Evenementen
Het KFPS organiseert diverse evenementen waarin de veelzijdige facetten van het Friese paard centraal staan. Het meest toonaangevende evenement hierin is de jaarlijkse Hengstenkeuring. Dit evenement brengt de beste Friese paarden en meer dan 15.000 liefhebbers afkomstig uit alle werelddelen samen in Leeuwarden. Daarnaast volgen nog eens meer dan 100.000 mensen het evenement online via een livestream. Het evenement kent naast de keuringen en clinics ook twee avonden waarin het Friese paard in een spectaculaire show in een theatrale setting wordt neergezet, welke gewaardeerd wordt door een breed publiek.
Relatiemarketing
Tijdens de evenementen biedt het KFPS aan haar partners en sponsporen een breed scala aan mogelijkheden voor relatiemarketing. Hierbij is relatiemarketing niet alleen van toepassing bij relaties uit de paardensectoren, maar ook tijdens de Hengstenkeuring is het showprogramma een uitgelezen gelegenheid om een brede klantenkring een avond cultureel vermaak te bieden.
Direct marketing
De leden van het KFPS vormen een interessante doelgroep. Mensen met een gezamenlijke passie, maar met een grote diversiteit in achtergrond. Van mensen die beroepsmatig met paarden bezig zijn tot ondernemers met een boeiende hobby. Het KFPS biedt de mogelijkheid zich bij deze leden effectief via direct marketing te presenteren.
Royal Friesian Club
De commissaris van de Koning in Fryslân, John Jorritsma heeft in 2013 het startschot gegeven aan een netwerkclub rondom het Friese Paard, de Royal Friesian Club. Tweemaal per jaar komt deze netwerkclub bijeen. Bedrijfsbezoeken aan Stalhouderij Zadelhoff, de Koninklijke Stallen, Academy Bartels, lezing bestseller auteur Dan Brown, bezoek Joey (War Horse) behoren tot de lijst. De doelstelling is om personen die het Friese paard een warm hart toedragen met elkaar in verbinding te brengen.
Taylor made
Naast bestaande activiteiten en evenementen biedt het KFPS mogelijkheden om voor (potentiële) klanten of medewerkers bedrijven en sponsoren een taylor made programma aan te bieden. Dit zou kunnen bestaan uit een bosrit met een vierspan Friezen, een mencursus voor beginners, een inleiding over het Friese paard, of het aanbieden van een showprogramma. Het KFPS en haar leden zijn wat dit betreft van alle markten thuis.
Adverteren website
Het Friesch Paarden-Stamboek biedt u de mogelijkheid om te adverteren op haar website. Deze website, bevat naast informatie over evenementen, keuringen, nieuws en stamboekinformatie, ook uitgebreide fokkerij informatie voor leden. Een inlogcode zorgt voor ledenspecifieke informatie over de Friese Paarden door hun gefokt of in eigendom. Dit maakt deze website tot één van de meest bezochte hippische websites van Nederland. Indien u meer wilt weten over de mogelijkheden van adverteren op de website kunt u contact opnemen met het KFPS.
Adverteren Phryso
Naast adverteren op de website is het mogelijk om te adverteren in het maandblad Phryso en het online nieuwsplatform phryso.com. Phryso is het officiële maandblad het KFPS. Het tijdschrift wordt gelezen door duizenden liefhebbers van het Friese paard en kent zelfs een internationale verzendlijst. Eigenaren, fokkers en gebruikers vinden in Phryso het laatste nieuws over het Friese paard uit binnen- en buitenland, maar ook achtergrondinformatie waarin de historische en moderne fokkerij worden belicht, alsook veterinaire onderwerpen, praktische artikelen en interviews met mensen die het Friese paard als een centraal gegeven in hun leven koesteren. Phryso bevat tevens een katern met de officiële stamboekmededelingen van het KFPS. Op het online platform worden actuele nieuwsberichten geplaatst. Het is een populair nieuwsplatform dat gemiddeld 45000 bezoekers per maand heeft.
Media
Het Friese paard wordt intensief gevolgd via de verschillende media en televisie programma’s. Het KFPS biedt haar sponsoren de mogelijkheid zich te presenteren via haar eigen mediakanalen:
- De website van het KFPS (kfps.nl) kent maandelijks meer dan een miljoen pageviews.
- Phryso.com is het nieuwsplatform van het KFPS. Phryso.com heeft gemiddeld 45000 bezoekers per maand.
- Phryso, het KFPS-magazine met 10 uitgaves per jaar, heeft een oplage van 6.000 exemplaren.
- Digitale nieuwsbrieven worden in het Duits, Engels en Spaans naar de buitenlandse leden en geïnteresseerden verstuurd.
- Het KFPS is actief op social media. Het Facebook account heeft een bereik van meer dan 57.000 volgers en het Instagram account heeft 16.500 volgers. Het Youtube kanaal met 3500 abonnees wordt gebruikt voor het plaatsen van livestreams en fragmenten van keuringen, college tours, webinars, podcasts en vlogs. Ook promotievideo’s over het Friese paard worden hier geplaatst waarvan sommige video’s miljoenen views hebben.
- De Hengstenkeuring wordt live uitgezonden door Omrop Fryslân en wordt via live streaming door duizenden mensen gevolgd, over de hele wereld.
Contact:
Jeanet Dam
Manager Communicatie & Verenigingszaken
E-mail: [email protected]
Tel. : 0512 – 523888